جستجو
نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
    آخرین مطالب سایت
    آخرین اخبار و اطلاعیه ها

    ارکان آموزش موج دوم

    در آموزش موج دوم تلاش شد مشکلات آموزش موج اولی در مکتب خانه ها برطرف شود. بنابراین اصولی مانند استاندارد،زمان بندی، تراکم، تمرکز، تخصصی کردن و بزرگ کردن مقیاس در آموزش اجرا شد تا آموزش انبوه شکل گرفت. ارکان این آموزش را می توان به چهار مورد تقسیم نمود که عبارتند از:

    •     آموزش دهنده یا استاد که وظیفه کسب دانش و انتقال آن به دانشجو را بر عهده دارد
    •     محتوای آموزشی که از کتاب ها و جزوات توسط استاد کسب و یا تولید و به دانشجو انتقال می یابد  
    •    سیستم آموزش و کلاس درس که محل انتقال محتوا از استاد به دانشجو است
    •     دانشجو که گیرنده دانش است و با حضور در محل آموزش محتوای آموزشی را از استاد کسب می کند

    هر یک از این چهار رکن در مدت سیصد سال که تمدن صنعتی به تکامل رسید تغییراتی کردند تا به شرایط کنونی رسیده و بدست ما رسیدند. اساتید با کسب دانش تخصصی کامل شدند و بر اساس استانداردی مورد ارزیابی قرار گرفتند. کتاب ها با چاپ ها و عکس ها و کاغذ عالی توسط امپراطوری های انتشارات جهانی منتشر شدند و کلاس های درس با زمان بندی و استاندارد محیطی با کیفیت عالی شکل گرفتند و دانشجویان نیز تحصیلات عالی را طبق تعریف و استاندارد دروس و واحدها و ترم های یک شکل در سراسر دنیا گذرانده و مدارک تخصصی دریافت کردند.

    خوب آنچه لازم است شما دوستان توجه داشته باشید این است که این ساختار و سیستم و ارکان آموزش، در این سیصد سال کامل شد و نیازهای آموزشی جوامع صنعتی و در حال توسعه را پاسخ می داد. اما در موج سوم که انفجار اطلاعات رخ داده است این سیستم دیگر جوابگوی نیازها نیست. حتی در کشورهای صنعتی که نظام های آموزشی با کیفیت دارند هم از این موضوع شکایت دارند که فارغ التحصیلان دانشگاهی نمی توانند در محیط های تولیدی و کسب و کار پاسخگوی نیازهای تخصصی باشند. پس لازم است دراین نظام آموزش یک بازنگری بوجود آید. تمام صحبت ما با شما دوستان عزیز هم بررسی و شناخت این بازنگری و تغییر است.

    تهیه کننده:مرکز آموزش مجازی صنعتی

    دسته بندی : مقالات فارسی
    تاریخ انتشار : 12 / 03 / 2017
    لینک کوتاه : http://www.classyno.com/?p=671
    کلاسینو

    دکتر فرزاد رعایت صنعتی

    نظرات