جستجو
آخرین مطالب سایت
آخرین اخبار و اطلاعیه ها

دوره آموزش مجازی مدیریت تولید ناب

دوره جامع آموزش مجازی مدیریت تولید و تفکر ناب

آموزش مجازی مزایای زیادی نسبت به آموزش حضوری دارد و همین امر باعث شده تا مدیران سازمانها و مدیران منابع انسانی که مسئولیت سیاست گذاری آموزش در سازمان را بر عهده دارند تلاش کنند تا بخشی از برنامه های آموزشی سازمان را به آموزش مجازی اختصاص دهند.

اما متأسفانه از سوی اساتید عرضه کننده آموزش، هنوز در بسیاری از حوزه ها و سر فصل های تخصصی، محتوای آموزش مجازی، تولید و عرضه نشده است و ویدئوهای آموزشی که تعاملی نیستند و آموزش خطی را ارائه می دهند از سوی سازمان ها با تردید نسبت به پذیرش فراگیران مواجه هستند.

مرکز آموزش مجازی صنعتی با درک این خلاء اقدام به تولید دروس تخصصی بصورت محتوای آموزش مجازی تعاملی نموده که این امکان را می دهد تا فراگیر ضمن تعامل با درس و مدیریت سرعت و حرکت در محتوا، در پایان درس در کوئیز شرکت کرده و یادگیری خود را تثبیت نماید. مزایای این شیوه آموزش نسبت به آموزش حضوری را می توان بصورت زیر بر شمرد:

  • تعامل فراگیر با درس
  • دانلود درس و مالکیت آن برای همیشه
  • در دسترس بودن در همه مکان ها و زمان ها
  • امکان تکرار در زمان نیاز
  • امکان آزمون تعاملی در پایان درس
  • امکان جستجو در محتوای درس
  • هزینه پایین

از سوی دیگر در کشورهای صنعتی که به انفجار اطلاعات و عدم امکان برگزاری دوره های حضوری برای تمام مفاهیم آموزشی واقف هستند، ارزیابی صلاحیت علمی را جایگزین تأکید بر شرکت در جلسات حضوری کرده اند. بنابراین در مواردی مانند مدرک مدیریت پروژه حرفه ای (PMP) ، تافل، IELTS و بسیاری تخصص ها و مهارت های دیگر، کاری ندارند که درخواست کننده گواهینامه در کجا و چگونه به این سطح علمی رسیده و اگر تأیید صلاحیت شود گواهینامه کسی که با یادگیری الکترونیکی یاد گرفته با کسی که در کلاس حضوری یادگرفته فرقی نمی کند.

با این نگرش در پی توافق با دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، دوره جامع آموزش مجازی مدیریت تولید و تفکر ناب تعریف شده است. این دوره از نظر قالب مشابه دوره تولید ناب مؤسسه(SME Society of Manufacturing Engineers) در ایالات متحده یعنی زادگاه مفهوم تولید ناب بر پایه سیستم تولید تویوتا در ژاپن است. در این دوره به جای معرفی منابع کتابی جهت مطالعه و آمادگی فراگیر، دروس آموزش مجازی، تولید و عرضه شده اند تا فراگیر بتواند بدون نیاز به کمک استاد و مربی، فرایند یادگیری را با سرعت دلخواه خود پیش ببرد. پس از ثبت نام در دوره در یک جلسه توجیهی مطالبی در باره یادگیری الکترونیکی و نحوه استفاده از دروس مجازی ارائه می شود و شرکت کنندگان در دوره دو ماه فرصت دارند تا 9 درس آموزش مجازی را فراگرفته و با انجام کوئیزهای پایان دروس آمادگی خود را افزایش دهند. در پایان دوره نیز ابتدا یک جلسه رفع اشکال توسط استاد برگزار می شود تا در صورتیکه سؤالات خاصی وجود داشته باشند توسط استاد پاسخ داده شوند. البته لازم به توضیح است که شرکت کنندگان در طول دوره می توانند از طریق ایمیل با استاد در تماس باشند و پاسخ سؤالات خود را از ایشان دریافت نمایند. پس از برگزاری جلسه رفع اشکال، آزمون نهایی برگزار می شود. این آزمون بصورت حضوری بوده و یک بخش الکترونیکی مانند کوئیزهای پایان دروس، و چند سؤال تشریحی دارد که در صورتی که فراگیر دروس را بخوبی یادگرفته باشد می تواند پاسخ آنها را بدهد. برای موفقیت در دوره و دریافت گواهینامه باید از 100 سؤال الکترونیکی به 80 سؤال، و از 4 سؤال تشریحی به 2 سؤال پاسخ درست داده شود. به شرکت کنندگانی که در آزمون موفق نشوند یک بار دیگر فرصت داده می شود تا با شرکت کنندگان دوره های بعد برای دریافت گواهینامه دوباره تلاش کنند.

اما در رابطه با محتوای دوره آموزش مجازی مدیریت تولید و تفکر ناب باید اشاره کنیم که تولید ناب (Lean Production) توسط ووماک از دانشگاه MIT به جهان معرفی شد و از دهه 1990 جایگزین شیوه تولید انبوه فورد شد. این روش تولید دارای فلسفه و ابزارهای خاص خود است و اگرچه خاستگاه آن صنعت خودرو بوده، اما پس از دو دهه تلاش متخصصین، امروز در صنایع مختلف از هوا و فضا، لوازم خانگی تا تولید منسوجات، پتروشیمی و سایر صنایع تا سازمان های خدماتی غیر تولیدی مانند پست، بانک و بیمارستان ها و حتی سازمان های دولتی نیز پیاده سازی شده است.

این دوره حاوی 9 درس آموزش مجازی است که هر درس حدوداً 25 تا 30 اسلاید داشته و توضیحات استاد و انیمیشن های پاورپوینت در مدت یک ساعت اجرا می شوند. در پایان درس نیز یک کوئیز تعاملی قرار گرفته که فراگیر با اجرای آن می تواند دانش خود را تثبیت نماید. برای توضیحات کامل درباره محتوای هر درس و دانلود، می توانید به دوره جامع مدیریت تولید و تفکر ناب یا سایر دروس در سایت مراجعه نمایید.

شرایط ثبت نام :

برای ثبت نام در این دوره می توانید با تلفن 02184063256 دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی هماهنگ نمایید یا اینکه از طریق لینک به آدرس www.meetneed.ir در دوره مدیریت تولید و تفکر ناب ثبت نام کنید.

هزینه این دوره با صدور مدرک رسمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی و 9 درس آموزش مجازی 1750000 ریال است که دروس مجازی در جلسه توجیهی اولیه در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرند. افرادی که در جلسه توجیهی غیبت داشته باشند می توانند دروس را از سایت کلاسینو خریداری و دانلود نمایند که در صورت ارائه فاکتور خرید، قیمت دروس در پایان دوره به آنها عودت خواهد شد.

 

 

 

تاریخ انتشار : 27 / 02 / 2017
لینک کوتاه : http://www.classyno.com/?p=1
کلاسینو

دکتر فرزاد رعایت صنعتی

نظرات