جستجو
نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
    آخرین مطالب سایت
    آخرین اخبار و اطلاعیه ها

    آموزش های مجازی موجود در بازار

    در نوشته های قبلی نیاز به آموزش مجازی، ابعاد آموزش مجازی و هرم یادگیری را مرور کردیم. با این مقدمه و ذهنیت قبلی اگر سایت های عرضه کننده آموزش های مجازی از دانشگاههای معتبر و مراکز آموزشی و سایت های خصوصی را بررسی کنیم انواع محتوای زیر را خواهیم دید:

    • سایت هایی که فیلم های آموزشی را بطور آنلاین یا آفلاین در دسترس قرار می دهند.
    • سایت هایی که مواد درس حضوری مانند فایل صوتی سخنرانی استاد و فایل پاور پوینت و متن های یا جزوه ها و کتاب ها را در دسترس دانشجو قرار می دهند.
    • سایت هایی که مواد درس حضوری مانند فایل صوتی سخنرانی استاد و فایل پاور پوینت و متن های یا جزوه ها و کتاب ها را در دسترس دانشجو قرار می دهند.
    • سایت هایی که جلسه آموزش حضوری را از طریق تله کنفرانس بصورت  آنلاین و آفلاین برگزار می کنند.
    • سایت هایی که انواع وبینارها را آنلاین و آفلاین ارائه می دهند.

    در نهایت محتوای آموزشی که با استفاده از نرم افزارها توسط تیم های برنامه نویسی حرفه ای تولید شده اند وبه علت حجم بالا از طریق CD و DVD  در اختیار افراد قرار می گیرندشاید بتوان همه این موارد را از مصادیق آموزش مجازی دانست اما به این داستان توجه کنید. روزی از تاجری که ادعا می کرد بیش از عمر من در کف بازار خاک خورده و تجربه کاری دارد سؤال کردم شیوه تجارت شما نسبت به 40 و 50سال گذشته چه تفاوتی کرده است؟ آن زمان در حجره خود نشسته و چند کالا را خریده و چیده و منتظر مشتری بودید تا برای خرید سراغ شما بیایند. اگر کمی دقت کنید امروز هم همین کار را می کنید. تنها تلفن مشکی آلمانی شما جای خود را به موبایل داده است. اما از اینترنت و کامپیوتر و ماهواره در تجارت خود چه استفاده ای می کنید؟ آیا به صرف استفاده از موبایل یا دریافت و پرداخت الکترونیک می توان پذیرفت که تجارت الکترونیکی در جریان است؟ به عقیده متخصصین حوزه تجارت الکترونیک، این شیوه ماهیتاً و از اساس با تجارت سنتی تفاوت دارد. حال به موضوع آموزش بر می گردیم. اگر از کلاس حضوری استاد فیلم گرفته شود و این فیلم از طریق اینترنت بصورت آنلاین و آفلاین پخش یا تحویل شود، آیا آموزش مجازی ارائه شده است؟ یا اگر ارائه شده، چه سطح وکیفیتی دارد؟ به نظر من سطح توقعات مصرف کنندگان آموزش مجازی می تواند تولیدکنندگان را وادار به عرضه تکنولوژی های پیشرفته تر کند. تا زمانی که مردم اتومبیل پیکان یا محصولات بی کیفیت چینی بخرند و راضی هم باشند، خودروسازان به فکر تولید و عرضه خودروهای با تکنولوژی پیشرفته تر نمی افتند.

    تهیه شده توسط مرکز آموزش مجازی صنعتی

    تاریخ انتشار : 08 / 03 / 2017
    لینک کوتاه : http://www.classyno.com/?p=555
    کلاسینو

    دکتر فرزاد رعایت صنعتی

    نظرات